divendres, 7 de juny del 2019

A mitges

Havia vist el volum d'Ediciones  Eolas La vida a medias a la llibreria Alejandría de la ciutat de Lleó, el dibuix de la portada m'atreia estranyament, el petit volum de l'Avelino Fierro actuava com una mena reclam que, en el meu cas, demanava alguna informació (?) complementària per la seua adquisició. Arribà el dia de la recepció del llibre, en concret el meu darrer dilluns laboral a la capital del vell regne. Crec una casual trobada, uns dies abans, amb la lliuradora pels voltants de la llibreria Pastor anticipà el regal literari. Ella em demanà de prendre un cafè i aleshores amb les seues paraules de comiat arribà aquell diari avelinià, llavors vaig conèixer l'autor treballava al mateix edifici on nosaltres tramitàvem els expedients judicials sobre anul·lació de clàusules hipotecàries. Amb la lectura vaig pensar segurament alguna vegada ens devíem haver creuat a l'estació de trens, als carrers de l'Húmedo, als voltants del Cuervo, entre les prestatgeries  de les llibreries lleoneses que amb certa periodicitat, especialment divendres a la vesprada, recorria. Qui sap. Més o menys al temps de llegir ... pisé en el borde del escaloncito y me vencí hacia delante. Me di de bruces contra la columna del lavabo impactava en el vidre exterior d'una finestra pròxima del vagó, aturat a l'eixida de Valladolid-Campo Grande, un objecte contundent que l'esmicolà en mil bocins. Un plaer aquesta veu de lector persistent, de dibuixant inquiet, d'observador fi i sensible. Diaris 2015-16, pàgines dels meus darrers dies lleonesos, porta per tornar a la poesia, tot llegint el petit volum de l'Hermini Pérez Edo Descarnat a Mossos (Neopàtria). Gràcies C. .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Em pose mal

Hi visite en dissabte el consultori mèdic d'Almàssera, escrit a la porta Almássera . A dins advertiments sobre les agressions al persona...