dimarts, 28 d’agost del 2018

No gosaria imaginar

Aquest matí llegia en Suso de Toro (Inermes, eldiario.es) i les seues reflexions sobre els mitjans de comunicació espanyols, anit guaitava momentàniament a la cadena de televisió dels bisbes, com m'agradaria escriure de les bisbesses: quant de mal senyor meu! Per què els haveu abandonat? Tanta sensibilitat envers certs colors i certes víctimes, quanta barra per dir que hi ha divisió i enfrontament, obrir la boca per posar-hi més llenya al foc, i més llenya al foc encara. En molts rostres veig només mala llet, molt mala llet: tot açò deu d'anar de mala llet i de tenir la cara molt dura senyores i senyors. Els governs xafen terrenys perillosos quan ho fien tot a campanyes d'imatge i propaganda. La gent acaba essent víctima dels pitjors enganys i estafes, quan és massa tard ja t'ha detingut la policia o t'han llevat la casa o t'has mort en una llista d'espera de la seguretat social.

La matinada m'ha portat, una altra vegada amb entusiasme i fervor lector, a n'Enrique Vilamatas, com una mena somni he llegit Janelas verdes dream tot viatjant a Lisboa, al seu amagat cafè del museu del món antic. El relat forma part de El traje de los domingos, volum que, després d'adquirir aquell sobre el capitalisme de ficció (Verdú), em recomanés fervorosament el llibreter, d'orígens valencians, d'Alejandría libros de la capital lleonesa, petit racó de llibres que visite de tant en tant i que tants gojos em proporciona, amén. M'he tornat a dormir i crec haver despertat entre les imatges dels malalts d'un hospital, on arribava tot passant primer per un Mercadona: M'afaitaria i no gosaria imaginar jo mateix era en Pessoa.

Els diaris electrònics recullen la notícia de la mort d'en Fontanta, l'historiador català que hem pogut escoltar algunes vegades a la ciutat de València, llegir en una prosa entenedora i contundent, si se'm permet la frase gastada, resseguir en entrevistes a fons en diverses publicacions del país. M'ha vingut de sobte la imatge de l'arxiver, cronista de Xàtiva n'Agustí Ventura, apassionat de la seua ciutat. Homenots?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Em pose mal

Hi visite en dissabte el consultori mèdic d'Almàssera, escrit a la porta Almássera . A dins advertiments sobre les agressions al persona...